xXx

Kategori: Allmänt

vi sitter vid vattnet och solen skiner. vi har solglasögon på oss och jag kan inte hjälpa att le. vi har kaffe med oss i koppstora thermosar. vi har många lager kläder och halsduken tätt virad kring halsen. fiskmåsarna flyger och skränar runt omkring oss. en liten pojke berättar för sin mamma att han gillar fiskmåsar. jag gillar solen, tänker jag. jag gillar denna söndagen, tänker jag. jag gillar att sitta här just precis nu, tänker jag.

jag är ärlig och öppen. naken fastän påklädd. berättar om saker som jag inte kunnat prata om på länge. jag tror ni skulle kalla det att öppna upp sig. en grej som inte funnits i mitt liv någonsin, men hej! här sitter jag nu, och är ärlig och naken och det är inte farligt alls. jag får gensvar, förståelse, empati. men inte på ett trasigt vis, utan på ett vis som visar att vi ändå är jämlikar. jag är inte sjuk i huvudet (och även om jag är det så är det ingen jävla fara)

det är helt jävla okej att vara jag idag

Kommentarer


Kommentera inlägget här: