xXx

Kategori: Allmänt

det var längesedan sist. mycket har hänt sedan dess. jag är en människa nu. en livs levande människa. med självrespekt, närmande självförtroende och en inte allt_för trasig självbild. jag lär mig, sakta men säkert. idag är en sådan dag då jag bara måste skriva. jag hade en superfin dag igår med anders. vi drack skumpa och pratade om allt mellan himmel och jord. jag trivs så bra då. livet får mening då. vi lagade dessutom supergod pasta, och sedan åt vi ännu mer himmelsk glass. sen fick jag fyllecravings och åt cheddarfiskar. så kan det gå!
 
jag hatar min kropp mindre och mindre. det är dock jättesvårt ibland. ibland så skriker spegeln fortfarande åt mig att jag är svintjock och det är svårt att inte lyssna - för jag har alltid lyssnat. det börjar dock bli mer och mer rationella tankar om mig själv och min kropp och det glädjer mig otroligt mycket. jag tror att träningen är en del av att arbetet går så mycket framåt. jag får lov att titta på min kropp, men träningen bidrar till att det inte finns lika mycket negativa tankar. istället fokuserar ögonen på framgången och det är helt fantastiskt. jag har fått lite muskler och jag jobbar mot att bli ännu mer vältränad. 
 
just nu har jag en träningsdipp .. kanske allmänt en livsdipp. allting står på något vis på paus. våren tycks aldrig komma igång, men när det väl är soligt och fint så är jag så utmattad och inte närvarande att jag inte ens hinner uppskatta det. jag är rädd för mat och jag önskar att gå ner i vikt. sedan vaknar jag ur det och inser att livet är mer än så - vilket jag hela tiden vetat innerst inne. jag hamnar i svarta spiraler som drar ner mig i skiten. jag är konstant hungrig för att jag äter för lite, men jag intala rmig själv att jag äter för mycket. jag har så svårt att se vad som är en normal portion och vad som är över gränsen efter så himla många år med ätstört beteende. mat är inte en fiende, jag måste för alltid minnas det när det känns svårt. 
 
summan av kardemumman: jag vet inte riktigt hur jag mår. jag vill må bra, men jag är inte helt hundra på hur jag ska hitta det. jag har tappat mitt zen och jag måste finna det igen. jag måste hitta min säkerhet i mig själv igen. jag måste hitta min egen inre röst - INTE låta mitt monster inom mig tala åt mig 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: