xXx

Kategori: Allmänt

för vem är jag? vem är jag att styra något. jag är sjuk och svag och så jävla ensam igen. rymde in i en bok men den är slut nu och jag är för trött men ändå rastlös. det är för mycket som händer runt omkring mej för att jag ska kunna ta det lugnt. det är gala imorn men här ligger jag halvdöd. fattig också och vem är jag ens att klaga.  allting gör ont och huvudet dunkar. jag vet knappt vem jag är och det är väl just nu jag borde sova istället. feberyra fast jag har nog inte så mycket feber. mest ensamhetsyra och jag är så rädd att vara ensam just nu. så litenlitenliten i alla sammanhang. känner för mycket och önskar hela tiden att jag inte va så ensam. tvivlar på människor - och när har jag inte gjort det - men ännu mer nu. människor vandrar ut ur mitt liv som ingenting och jag undrar om jag är den enda som saknar. saker vi brukade dela och hon säger att det är mitt fel nu. men mina ursäkter väger tydligen inte mer än en fjäder och jag har ingen ork längre. jag tänker inte styra en annan människas liv. tvinga människor att träffa mej. tvinga människor att låtsas vara mina vänner. för hur vet jag på riktigt? varför är det så svårt att lita på människor? 
 
jag är så ensam nu. så ensam att det värker och pulserar och jag skakar och svettas. det är ångest och det är stress. jag stressar över allt. över att aldrig lära mej. över att bli lämnad ensam för evigt. över att aldrig kunna lita på någon. över att aldrig bli något. 
 
över att aldrig ha varit något

Kommentarer


Kommentera inlägget här: