xXx

Kategori: Allmänt

jag är ju trasig, men jag förstår inte hur kärlek funkar. jag är ju trasig, men jag förstår inte hur tillit funkar. jag är ju trasig, men jag förstår inte hur livet funkar. hur en orkar. hur en har lust. hur en vet. jag behöver manualer, behöver vägledning och ständig uppmuntran. och  ni säger "det är ju just det du får genom kärlek, tillit och livet!". bah ok?!
 
nagellacket är borta från mina fingrar. kände mej inte allt enad med att ha röda naglar längre. har en ny tröja. provade en i strl s, men det såg jättefel ut. xs blev det. och min spegelbild säger att jag är en xl. så vi kan börja där - tilliten till mej sj är väl cirka noll. hur kan jag lita på mej sj, när ögonen säger en sak och det svart på vitt är tvärt emot - men jag fortfarande är fast besluten om att jag är ett fläskberg? som sagt; manual tack.
 
har världens finaste pojke som dansar bugg i mitt hjärta. litar jag på att jag är K Ä R???? nej. känner jag mej kär? ja! jag är på något vis hela tiden på olika ställen i mej sj och känner efter samtidigt som jag säger emot mej sj. är väl för van vid att säga emot mej sj att jag nu till och med gör det omedvetet. det har blivit så mkt vardag att ljuga, vägra se sanningen osv att jag nu verkligen har hamnat i ett svart hål där det är det enda jag ser.
 
jag har börjat lita på mina egna smutsiga lögner
hur tar jag mej ur detta?
förstår som sagt inte hur livet funkar

Kommentarer


Kommentera inlägget här: