xXx

Kategori: Allmänt

"och om ni har något recept, en mall, på hur en lär sej att tycka om sej själv så tar jag gärna emot den!"
 
dom som ser mej ser inte det svarta inom mej. mina svarta kläder är ett ständigt skämt för andra, som att jag är svart och svår - ännu inte vuxit ur det. kanske har jag inte det, jag funderar inte så noga. men jag känner mej fel i färgglada kläder. jag känner mej fel i min egen kropp. inte som att jag egentligen borde vara en man, men jag bara hatar kroppen jag spenderar mitt liv i. och det är inte lätt att leva i en kropp utan att tycka om den. det blir ett ständigt krig inombords, som inte får synas på utsidan. för jag vet att ingen av er förstår det jag ser i min spegelbild.
 
men det är lika viktigt för andra att berätta saker för mej. till exempel att jag måste skärpa mej. när jag ligger i min säng och inte orkar sticka ut och röra på mej så ser folk mej som lat. jahapp, jag kanske är lite lat också, men detta har verkligen ingenting med det att göra. folk säger alltid "men du som alltid är så himla glad!" och det finns ett citat som handlar om att den som är gladast alltid är den som också egentligen är mest ledsen.
 
jag drömmer om ett annat liv. jag tycker inte om Sverige. alla Sveriges oskrivna lagar om hur en ska bete sej och att killar får lov att skrika hora efter någon utan att det anses fel. "det är ju sådana pojkar är i den åldern!". men en som är deprimerad och psykiskt sjuk får inte lov att ligga i sin säng och tycka att det är jobbigt att kliva upp för då är en lat.
 
var jag än tittar idag så blir jag snurrig. min kropp säger nej och jag håller med. jag sitter på jobbet och beter mej som en normal människa. i bipacksedeln står det att det är väldigt farligt att avbryta intaget tvärt, men jag har inget val. det skaver i mej när folk säger att det kan vara en bra idé. om jag rör på mej mer istället så frigörs naturliga endorfiner och då kommer jag må så mycket bättre. hur förklarar jag känslan av att inte kunna förmå sej att röra på sej. kanske likt en reumatiker vars kropp gör ont, så känns min kropp - men det är ändå inte helt okej, för jag borde ju bara SKÄRPA MEJ

Kommentarer


Kommentera inlägget här: