xXx

Kategori: Allmänt

jag tänkte skriva lite om människor. faktiskt så tänkte jag specificera mej på kända människor. *kändisar*
 
idag har jag suttit och tittat på diverse olika videor av intervjuer med kända människor. jag halkade in på miley cyrus och även lite om Lindsay lohan. jag tänkte börja att ta upp lite saker om miley, för att det är det jag har i huvudet just nu.
 
hon började som en Disney-stjärna. jag fick reda på idag att hennes pappa redan är/var känd och att hon har Dolly parton som gudmor. hennes pappa är country-stjärna - och det är ju Dolly också. ändå så valde miley att redan som ung gå sin egen väg. hon började inte sjunga tillsammans med sin pappa för att bli puttinuttad och bli känd genom det. nej! hon började en skådespelar-karriär med en liten hint av musik i det. detta tycker jag är helt fantastiskt. hon fick ett eget program och inte nog med det, så släpptes också skivor och massvis av leksaker, t-shirts och sådant som alla "vAnLiGa" människor kan köpa. hela hennes liv var redan då så himla stort och vad alla småtjejer drömmer om.
 
skandalen kom sedan när miley hade blivit 20 år gammal. föga förvånande hade hon tröttnat på hela Hannah Montana grejen och ville göra någonting nytt och någonting som var ovanligt och kul. det är få som inte har hört om hennes framträdande med robin thicke. det var kaos och alla blev fruktansvärt förvånade och bestötta. lilla söta miley hade slagit sej fri från den lilla söta, så hårt att vi nu blev alldeles chockade. och visst - det kanske inte var det snyggaste framträdandet, men det var säkerligen fruktansvärt kul.
 
jag skäms inte det minsta över att säga att jag ser upp till miley. som den stolta feminist jag är så tycker jag att hon presenterar sej själv på ett underbart sätt. det går givetvis att se på två sett. 1 - hon klär av sej för att få uppmärksamhet. tråkigt, men sant är ju att kvinnor i dagens samhälle får mer uppmärksamhet om dom bär mindre kläder. ELLER 2 - hon står upp för sej själv, sin egen kropp. hon tar den plats (hehe #taplats) hon förtjänar som kvinna. det ska inte vara någonting konstigt att hon vill klä sej så och jag tycker bara det är fantastiskt.
 
efter diverse olika intervjuer som jag då gottat mej i idag så känner jag också att hon verkligen är en människa. hon snackar om att hon som 21åring inte riktigt vet vem hon är. alla dessa utsvävningar är till för att hon ska finna sej själv. som Hannah Montana var hon verkligen inte sej själv, det var en karaktär i en teve-serie. hon gör någonting som hon tycker är kul och hon gör det för sej själv. någonting som vi alla borde göra väldigt mycket mer i våra liv!
 
 
Lindsay lohan har nu en serie som går på kanal fem. den handlar om hennes liv efter att hon kommit ut från sin sjätte vistelse på rehab. hon visar sitt riktiga, nakna jag och det är så fantastiskt att se. hennes liv har inte varit en dans på rosor. hon har mycket dumt i sitt bagage, men hon väljer att visa en naken sida av sej själv för alla andra, så att det ska bli lite lättare att förstå sej på henne. hon startade också, som miley, sin karriär som väldigt ung. istället för att bryta sej loss, som miley, så påverkade allt detta Lindsay mer. hon tog till alkoholen och hamnade då i ett missbruk.
 
jag tror att gemene man ofta tenderar att glömma bort att kändisar också är "vAnLiGa" människor. vi förväntar oss att dom ska göra allting korrekt och att dom ska bete sej "som en bör". alla människor gör misstag. en kändis är också en människa. misstag syns inte lika långväga för en "vAnLiG" människa som för en kändis. vi ser allt som media tycker är intressant att ta upp. att Lindsay då är alkoholmissbrukare är en typisk sak att ta upp. då tycker vi väldigt mycket om denna människa. ofta saker i stil med att det är förjävligt och att det ju är en himla dålig människa den där. samma då med miley som kom ut halvnaken på scen med tungan hängande ur munnen.
 
vad jag vill säga om detta är väl att saker och ting sällan är som dom ser ut. misstag kan alla göra, det viktigaste är väl att någon gång ta sej i kragen och få folk förstå att det var ett misstag - det är sådant som händer. eller också som miley - att bara stå för sej själv. oavsett om folk tycker att hon är slampig så står hon likförbannat i en liknande utstyrsel nästa gång och det tycker jag är beundransvärt. livet är så kort, varför ska en inte få göra the most of it. en annan sitter här och gömmer sin egen kropp. jag kommer säkert ångra mej när jag är femtio och småfet. och det är också så livet kan se ut

Kommentarer


Kommentera inlägget här: