xXx

sööndag på en måndag

Kategori: Allmänt

det finns för mycket känslor i verkliga världen. känslor som jag helst inte vill känna men som dyker upp. slår mej i ansiktet, hårt som fan och jag vet att jag är värd det. jag kan vända mej åt andra hållet och få exakt det som jag saknar idag. men istället fortsätter min självdestruktivitet att stoppa mej. det finns så mycket som stoppar mej. att våga lita på till exempel .. hur gör en det?  och när jag trodde att nånting skulle bli verklighet så rann det mellan mina fingrar likt sanden på en magisk sandstrand. känslan en alltid vill minnas, men förlorar så snabbt och sedan inte minns. visste att det skulle hända och fick ändå ett hugg  i hjärtat. levde i min bok förut och fick sedan snällt återvända - för det finns ett slut på böcker. jag kommer inte känna såhär imorgon, men just nu är det oumbärligt. vill äta glassbåtar. vill åka båt. långt bort. känna saltvattnet mot mina kinder. le för att jag inte vet bättre. vill att det ska vara ett fritt liv istället för stängsel, hinder och grindar. vill så mycket men stoppas så enkelt. när ska jag våga? måste snyta mej innan hela världen tror att jag sitter och gråter över någonting jag faktiskt visste om

Kommentarer


Kommentera inlägget här: