xXx

gööötet

Kategori: Allmänt

hallaahhh boys n gals!! denna helgen har varit alldeles magnifik!! i fredags spelade Navid Modiri och Gudarna på mejeriet. det var skitkul, dansade massor och njöt. publiken sjöng och Navid började gråta awwwssssii. det var så himla vackert! tidigt på lördagsmorgonen satte jag och pialoppan oss på ett tåg mot göteborg!! såhär intelligent såg jag ut då jag sminkade mig lite under resan
 
efter att ha gått cirka hela gatan åt fel håll i ösregnet insåg vi att; hoppla, vi skulle ju på andra hållet. vi hittade tillslut hotellet och kunde nöjt lägga oss i sängen. mor min bad mig att skicka en bild på oss till henne. inte var vi väl sena med att göra det. hejhej, sa vi glatt till min moder och fader genom mobilskärmen
 
 rummet var jättelitet men himla mysigt, och faktiskt helt perfekt åt oss två en natt. vi ställde ihop sängarna så att  vi fick en jättestor, mysig säng. vinkade på ett litet barn genom fönstret och vilade lite. toalett och dusch delades med andra besökare på hotellet. det var dock riktigt fräsht och bra!!
 
efter en timmes vila och väntan på att renget skulle sluta falla så tog vi spårvagnen (alltså, åh spårvagnskärlek) till *LISEBERG*. åååh så taggade vi var. vi gick runt som duracellkaniner på området, kunde inte sluta le och var hysteriskt taggade på *alla* karuseller. utom dom med loopar, bestämde vi från första början. vi startade mjukt med slänggungorna, nog min favokarusell ändå
 
vi åkte massa karuseller, skrattade, skrek, tappade andan och blev lite illamående. för att pausa åkte vi sagohusets rundtur och gick en vända i spegelhuset
 
sedan gick vi runt lite, käkade godisrem som hette *regnbåge* och kollade på fin utsikt. mös och pialoppan övertygade mig att åka frittfall. värsta jag gjort i hela mitt liv, fast samtidigt himla kul!
 
skakig bild på spårvagnen tillbaka hemåt, mot hotellet. fina band på glada handleder!
 
sedan kröp vi ner i vår stora säng. lyssnade på hiphop och tog en powernap. att vara nervös och åka karusell gör en sannerligen matt, alltså! efter en välbehövlig paus korkade vi upp. vodka och schweppes på underklädesförfest i vår säng. vem är bjuden? bara vi!! hihi
 
 
 
jag hånglade lite med min pojkvän
 

för en som inte vet kan jag ju bara få konstatera att fula mobilskal är lite av min specialitet. vi tyckte att bieber representerade detta riktigt bra, så han blev mitt fula-skal-offer.
 
klockan blev natt och vi begav oss utåt. vi gick igenom den fina, lite mörkare staden och pratade och njöt. vi satte oss på linnéterassen och tog varsitt glas vin innan vi började vår lååånga resa mot dansiga trädgår'n.
 
 
bieberpuss på toaletten som luktade himmelskt
 
efter detta började vårt äventyr. vi fick fel vägbeskrivning av en kille och hittade därför inte till rätt ställe. då satte vi oss på en sportbar istället. det visades rally på teven och vi var väl allt annat än intresserade av just det. till exempel så tittade vi ut och såg en kille som var så full att han verkligen vinglade *HeLa TiDeN*. det var jättekul!!! dessutom hade vi öl och ... vem vill inte pussa på sitt ölglas?? ingen??? nähä...  vi ville det iaf.
 
 *SoFiStIkErAd PoSe*
 
*iNtE sÅ sOfIsTiKeRaD pOsE*
 
 
 
på den inte så sofistiskerade, gröna bilden hade vi äntligen hittat till klubben vi ville. det var svinbra musik och vi var båda riktigt taggade på att bara dansa dansa dansa. vi trillade inte ner i sängen förrän klockan sex på morgonen. gissa vilka fyra ögon som var dödströtta när min mamma ringde och väckte oss kvart i tolv. det var utcheckning klockan tolv. vi satte oss på en uteservering. käkade vår egen mat och jag köpte mig en kopp kaffe
 
 
 
 
sedan sa vi hejdå, hejdå göteborg!!! vi kommer sakna dig, men vi kommer tillbaka och dansar med dig om inte så lång framtid alls. vi lovar!!! och sedan tog vi tåget hem igen
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: