xXx

fika

Kategori: Allmänt



halllaaaah boys n gaals!!! bilden ovan .. behöver den närmre presentation? med ett krig i min livmoder och en slightly tung, försoven morgon lyckades jag ändå skapa en jättefin fika till alla fredagselever på jobbet. bullar, ost, gurka, jordgubbsmarmelad, kaffe, thé osv osv. stressad som ett djur sprang jag runt på ICA och flämtade. va jättenära att välta en hel hylla och rodnade av bara tanken. höll på att svimma då jag reste mig efter att ha tagit en kasse till mitt inhandlade. killen bakom mig stod beredd och jag tackade lite blygt sådär. MEN JAG LYCKADES VETNI! nu ska jag ta mig en gigantisk kopp kaffe och njuta av bruttan där på bilden, va!!! att jag är en sådan skönhet
 
för igårkväll pratade jag med min älskade moder om livets stora. mest om tatueringar. om hur dumt både hon och far tycker det är att jag håller på att tatuera mig för jämnan. nästa offer blir min högra överarm och det tycker dom INTE om. dom tycker att jag "förstör" mitt utseende. dom tycker att det är fel att försöka tycka om min kropp genom att smycka den med bläck. jag ser det som konst på min kropp. något som täcker min hud, den hud jag inte tycker om, den hud som jag inte vill se. det löser vi med bläck som etsas fast på min hud för evigt. det är underbart
 
vi pratade även allmänt om utseende. jag är en sådan som i princip alltid gör fula miner på bild. varför? kanske finns det många svar. den första är att jag hellre bjuder på mig själv och är ful, än att försöka va snygg men fortfarande vara ful. den andra är att det är så mycket roligare att bjuda på sig själv. varför ska alllllllllt handla om att vara snygg? tänk om jag skulle se ut som bilden ovan på riktigt, då hade nog inte ens hälften av alla dom som pratar med mig faktiskt pratat med mig. jag är så trött på att allt alltid måste vara perfekt. så trött på att höra "vi vill ju bara att du ska se så bra som möjligt ut". jag hade en period i tvåan på gymnasiet då jag verkligen bara ville vara så ful som möjligt. jag hade jätteful frilla och fula, omatchade kläder. så jävla skönt
 
DET ÄR FREDAG IDAG!!!!!!!!! då är jag alltid lika glad. jag har fyra timmar kvar på jobbet. sen ska jag hem och ikväll blir det troligtvis (om det blir vapenvila i min livmoder) crazynight med pialoppan och mace. mycket trevligt må ni tro! kanske lyckas jag knäppa någon bild där i dimman som vi alla kan skratta åt imorgon
 
drick vin, dansa galet, ta en shot, lev i nuet! det är fredag en gång i veckan, femtiotvå gånger på ett år ... men det är bara idag just idag. lev!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: