xXx

e-b0d@

Kategori: Allmänt

om en vecka kommer jag ha vaknat upp bredvid my parter in crime, kanske lite lätt bakfull eller bara jätteglad. EMMABODA ALLTSÅ! min pepp svajar lite ... ena sekunden peppar jag gärnet. tanken på en brassestol, svettiga fyllon och ljummen bira pirrar i hela kroppen. andra andetaget suckar jag djupt och inser hur skränigt, sunkigt och .... alldeles alldeles uuuunderbart det kommer vara!!! TAGGAAAA

som jag tidigare berättat så är jag ett stort fan utav listor. därför tänker jag nu att jag ska skriva ner lite av det jag ska ha med mig till emmabodafestivalen. både saker som är bra att ha (stämningshöjare, eller överlevnadstips) samt typ sådant onödigt som är *såå kul*.


ett emmabodamåste är toalettpapper.
visserligen kan en köpa där, men mitt ekonomiska jag säger nej!
såpbubblor. alltid kul!
bekväma skor. skoskav är cirka döden.
ansiktsfärg. HUR KUL LIKSOM?
plastglas. jag har köpt superfina. ett rosa och ett lila. perfekt till vin. mmmmm vin. alltså hårdplastglas, icke engångsglas.
konservöppnare!!! aldrig någon som har (jag har)
plåster. bamseplåster!
solkräm!!!!! för att; nej, det är inte fint att vara kräftröd.
tomma petflaskor. vid stekande värme, extrem bakfylla eller dansabelt-vin. i de två första benämningarna: VATTEN!
plastpåsar. ingen packning blir blööööt.
resorb!! alltså, hur bra uppfinning??
alkohol. OBS!OBS!OBS! icke om du är minderårig förstås. *saft är gott* *en kan ha kul utan alkohol* osv
bra humör. klyschtajm igen!! men alltså det är faktiskt en själv som väljer hur kul det blir. tråkigt camp? DANSA SJÄLVRÅ! alla sover, men du är pigg?? på festival finns alltid någon vaken; VÅGA! det blir inte roligare än vad en gör det!

 

småtipz alltså, kanske någon som läser och tänker "åh, gud! vilken tur att hondäringade ana finns så att jag kom ihåg dasspapper!!!" hihi.

såhär såg mitt förra emmaboda ut

vi spände upp stackars snigel (björnes magasin, wii) över grusgången och tvingade folk att gå limbo. killen i bild som här klarar limbot med bravur kom sedan fram till mig och sa "vi ska ha sex sen, bara så att du vet!". bra sätt att ragga??? facit: nej!
 
när baginboxen börjar ta slut plockar en bara ut påsen och dricker. superduperbra, speciellt på en konsert i solskenet med pialoppan!
 
rödvin som sagt!! här satt vi i chilltältet och rökte vattenpipa
 
pialoppan och jag är i farten igen. hoppar och har oss
 
JAG ÄLSKAR FESTIVALMÄNNISKOR! varför är inte hela världen såhär?! tänk att bara bli uppkastad sådär av en främling.
 
tror bestämt att detta var kapten röd (angelicas tröja ser jag nu; avslöjar det hela). det var fint och bra och kul och dansigt
 
fler randoms i chilltältet.
 
jag blir så oerhört taggad när jag tittar på gamla bilder därifrån. så glad och pirrig i hela kroppen. fyfan vad kul det ska bli, hörrni!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: