xXx

tankar

Kategori: Allmänt

och nu tänker jag såhär att det är jag som bestämmer mina egna vägar. skapar mina egna minnen. väljer mina egna val. eller hur? när en skriver det så är det så himla övertydligt. men det är så. jag ska komma ihåg det.
 
jag tänker att jag ska resa. jag SKA bort härifrån. helst själv bara för att våga kasta mig ut i det där stora, farliga och jobbiga som kallas världen.  jag tänker att jag ska det.
 
jag tänker att jag ska bli nöjd. jag ska kunna se mig i spegeln och inte tänka elaka tankar alls. jag ska inte slås ned av småsaker. jag ska se dom för vad dom är och gå vidare med denna lilla sak i min ryggsäck. 
 
jag tänker att jag ska våga. jag ska våga öppna mig, våga lita på, våga bli kär, våga vara ärlig, våga se någon i ögonen lite för länge, våga vara jag. ett hundra procent våga.
 
jag tänker att jag ska inse. jag ska inse en himla massa saker. allt har sin tid. allt tar sin tid. men jag tänker att det inte är omöjligt och att jag faktiskt har hela jävla livet på mig att lyckas. 
 
hela. jävla. livet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: