xXx

bror

Kategori: Allmänt

och när jag står där med utsträckta armar. greppar efter små strån som jag tror ska resa mej. greppar efter luft i hopp om en vindpust i rätt riktning. greppar efter nånting som för mej uppåt. trampas istället ner ännu mer. mörka morgnar mörka kvällar mörka påsar under mina ögon. en enkel sak som middag hos min bror. pratar från hjärtat för han vet, för det är okej, för att vi vill. skrattar i soffan och det är fint att va vid liv. pausar för oss där och skriver upp det. för just så vill jag minnas just den tidpunkt. 

distans till vissa och ännu närmre andra. jag sorterar, du sorterar. vi gör val. ett håll, men jag går åt ett annat håll. jag väljer själv och det gör du med. var vi möts, om vi möts, det vet ingen. kanske är det just det vi behöver för just nu behöver jag inte dej. 

trötta ögon blundar. undrar. rymmer från verkligheten. jag kan bli en skyskrapa ifall jag vill

Kommentarer


Kommentera inlägget här: